• چهارشنبه ١٢ بهمن ١٤٠١-٠٩:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٠٦٩
باشگاه خبرنگاران جوان بررسی کرد؛

جهش حوزه حمل‌ونقل در سال ۱۴۰۲/ اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اتوبوس و واگن

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهم‌ترین موضوع شهر تهران چه بر اساس نظر سنجی‌ها و چه ارزیابی کارشناسی و میدانی مسئله حمل و نقل عمومی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان یکصد و بیست‌وششمین جلسه علنی شورای شهر تهران کلیات بودجه ۱۴۰۲ به تصویب رسید، اما شورائیان تصمیم به جهش در حوزه حمل و نقل گرفتند و مقرر شد تا شهرداری تهران مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر ردیف‌های اعتباری موردنظر برای بخش حمل و نقل عمومی نیز در نظر بگیرند.
در این راستا سیدجعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش ۱۰ هزار میلیاردی بودجه حمل و نقل گفت: طی سال‌های گذشته بودجه حمل و نقل مورد توجه قرار نگرفت و این حوزه به یک سامانه ناکارآمد در شهر تبدیل شد و ما نارضایتی مردم را شاهد هستیم.
وی افزود: در شورا به این نتیجه رسیدیم که به جای ورود سطحی به موضوعات متعدد بر مسائل خاص و مهم شهر تهران متمرکز شویم.
تشکری هاشمی درباره مهم‌ترین مسائل شهر تهران اظهار کرد: مهم‌ترین مسائل شهر تهران چه بر اساس نظر سنجی‌ها و چه ارزیابی کارشناسی و میدانی مسئله حمل و نقل عمومی است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک آزاردهنده معابر و آلودگی هوا، گفت: طی این سال‌ها سامانه حمل و نقل عمومی خوبی نداشتیم و برای همین تصمیمی در صحن شورای شهر گرفته شد تا بر مهم‌ترین مشکل مردم شهر متمرکز شویم، ۱۰ هزار میلیارد بیشتر در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ می‌شود و به نظر می‌رسد شاهد جهش خوبی خواهیم بود.
تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا همه ساله موضوع حمل و نقل مورد توجه قرار می‌گرفت، اما تاثیری در وضعیت ناوگان مشاهده نمی‌شد، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته بودجه برای حمل و نقل پیش بینی می‌شد، ولی محقق نشد که یک دلیل عمده دارد.
وی در توضیح این مورد بیان کرد: طی سالیان گذشته این موضوعات را در تبصره‌ها لحاظ می‌کردند؛ وقتی تبصره‌ها عملیاتی شوند که ردیف‌ها محقق و منابع آن تامین شوند و پس از تامین منابع ردیف‌ها، سراغ تبصره‌ها می‌روند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این بار در ردیف‌ها موارد مربوط به حمل و نقل را لحاظ کرده‌ایم که از همان ابتدا به عنوان ردیف، تامین منابع شود.
تشکری هاشمی اضافه کرد: با توجه به اطلاعاتی که داریم معاونت حمل و نقل پیشرفت خوبی داشته است و با مصوبه شورای شهر این تعهد را ایجاد می‌کنیم که تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان تبدیل به اتوبوس، قطار یدکی و واگن شود.
او با بیان اینکه نیاز واقعی حوزه حمل و نقل چند صد هزار میلیارد است، افزود: با افزایش بودجه حمل و نقل انشالله مردم در بخش اتوبوسرانی شاهد تحول خواهند بود، پیش بینی کردیم اگر دولت پیش پرداخت ۱۵ درصد را با تاخیر بدهد از محل این منابع تا زمان عملیاتی شدن قرارداد می‌توان تامین بودجه را انجام داد تا واگن‌ها در کشور مبدا شروع به ساخت کنند و به محض دریافت پول از دولت این پولی که به عنوان قرض برداشت شده بود، صرف خرید اتوبوس، قطعات یدکی، اورهال اتوبوس و واگن‌ها شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نحوه پرداخت دولت اظهار کرد: دولت در حال پرداخت مبلغی از محل تهاتر نفت است و ممکن است این فرآیند زمان بر باشد و برای اینکه عقب نیفتیم از محل منابع به صورت فرض پیش پرداخت انجام شود و پس از پرداخت دولت صرف امور مربوط به حمل و نقل خواهد شد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: